Sidan innehåller annonslänkar
Astrid &: Agnes

Astrid & Agnes KATHY Örhänge Stål

Kontrollera pris

Köp nu

* Artikelnamn KATHY Örhänge Stål * Bredd 3 mm * Höjd 14 mm * Djup 13 mm * Material Stål * Kollektion Kathy * Varumärke Astrid & Agnes * Artikelnummer 358665


Beställ Astrid & Agnes KATHY Örhänge Stål på nätet redan idag. Här har vi samlat mer information om produkten Astrid & Agnes KATHY Örhänge Stål inom kategorin Örhängen.

Läs mer...
Kategori: Örhängen
Artikelnummer: 358665
Visa fler
Du kanske också gillar:
Produkter från kända varumärken
Halsband

Halsband från Nordic Spectra

Se alla produkter
Örhängen

Örhängen från CU Jewellery

Se alla produkter

Från kunskapsbanken

Skagen

Skagen är den nordligaste staden i Danmark och ligger på Skagens Odde som utgör Jyllands norra spets. Skagen ingår i Frederikshavns kommun i Region Nordjylland.

Örhängen

Denna artikel behandlar smycket örhänge. För själva håltagningen, se Piercing Örhängen är de smycken som är avsedda att fästas i öronloben, ofta i form av en örsnibbspiercing. Clips (som inte kräver hål i öronen) kom på 1930-talet. På 1950-talet kom örhängen som skruvades fast i öronloben. Mest utrerade moden: gigantiska plastpärlor och Chanelclips under 1950- och 1960-talet; tunna stora guldringar ("kreolringar") under 1970-talet; decimeterlånga "orientaliska" hängen c:a 1988–1992.

Culture

Culture är en jamaicansk roots reggae-vokalisttrio grundad 1976, och från 1977 även ett reggaeband med mer eller mindre fasta musiker. Ursprungligen kallade de sig African Disciples. Medlemmarna i trion var Joseph Hill (ƒ.1949, ₫.2006 ledsång), Hills kusin Albert Walker (bakgrundssång) och Kenneth Dayes (bakgrundssång). Alla tre var från början av gruppens bildande rastafarianer med roots reggae på repertoaren på samma hängivna sätt som till exempel Burning Spear, Peter Tosh och Misty In Roots. De kompromissade aldrig med sin tro för att kunna ge ut mer "lättsmält" reggae med soul- eller discoinfluenser och romantiska texter. Under 1970- och 1980-talet tog de dessutom mycket starkt avstånd från kristendomen och utmålade den som "det vita Babylons" religion, ansvarig för afroamerikanernas slaveri. Efter millennieskiftet blev de i likhet med flera andra åldrande reggaeikoner representanter för det globala enhets- och kärlekstänkande som vuxit fram inom rastafari-tron.