Sidan innehåller annonslänkar
Thomas Sabo

Thomas Sabo Vintage Kompass Guld Berlock

Kontrollera pris

Köp nu

* Artikelnamn Vintage Kompass Guld Berlock * Bredd 1,7 cm * Höjd 2,9 cm * Material Guldpläterat silver * Kollektion Charm Club * Varumärke Thomas Sabo * Artikelnummer 1662-922-39...


Beställ Thomas Sabo Vintage Kompass Guld Berlock på nätet redan idag. Här har vi samlat mer information om produkten Thomas Sabo Vintage Kompass Guld Berlock inom kategorin Berlocker.

Läs mer...
Kategori: Berlocker
Artikelnummer: 1662-922-39
Visa fler
Du kanske också gillar:
Produkter från kända varumärken
Casio G-Shock Premium

Casio G-Shock Premium från Casio

Se alla produkter
Örhängen

Örhängen från CU Jewellery

Se alla produkter

Från kunskapsbanken

Rado

Rado är en schweizisk tillverkare av lyxiga ur, med bas i Lengnau, Schweiz. Rado har under åren gjort sig känt för att tillverka klockor i extremt tåligt material, så kallad high-tech-keramik. Rado har kommit att bli mycket starkt förknippat med serien Ceramica, som lanserades 1986. Rado tillverkar årligen ungefär en halv miljon klockor med priser som varierar beroende på klockans material, men som har sitt tak vid ungefär 250 000 kr.

Örhängen

Denna artikel behandlar smycket örhänge. För själva håltagningen, se Piercing Örhängen är de smycken som är avsedda att fästas i öronloben, ofta i form av en örsnibbspiercing. Clips (som inte kräver hål i öronen) kom på 1930-talet. På 1950-talet kom örhängen som skruvades fast i öronloben. Mest utrerade moden: gigantiska plastpärlor och Chanelclips under 1950- och 1960-talet; tunna stora guldringar ("kreolringar") under 1970-talet; decimeterlånga "orientaliska" hängen c:a 1988–1992.

Culture

Culture är en jamaicansk roots reggae-vokalisttrio grundad 1976, och från 1977 även ett reggaeband med mer eller mindre fasta musiker. Ursprungligen kallade de sig African Disciples. Medlemmarna i trion var Joseph Hill (ƒ.1949, ₫.2006 ledsång), Hills kusin Albert Walker (bakgrundssång) och Kenneth Dayes (bakgrundssång). Alla tre var från början av gruppens bildande rastafarianer med roots reggae på repertoaren på samma hängivna sätt som till exempel Burning Spear, Peter Tosh och Misty In Roots. De kompromissade aldrig med sin tro för att kunna ge ut mer "lättsmält" reggae med soul- eller discoinfluenser och romantiska texter. Under 1970- och 1980-talet tog de dessutom mycket starkt avstånd från kristendomen och utmålade den som "det vita Babylons" religion, ansvarig för afroamerikanernas slaveri. Efter millennieskiftet blev de i likhet med flera andra åldrande reggaeikoner representanter för det globala enhets- och kärlekstänkande som vuxit fram inom rastafari-tron.